Mobil Pegasus 607 Ultra to olej silnikowy nowej generacji o średniej zawartości popiołu węglowego, przeznaczony głównie do smarowania nowoczesnych czterosuwowych silników średnio- i wysokoobrotowych. Silniki mogą być zasilane gazem składowiskowym i biogazem, zawierającym zanieczyszczenia takie jak siarkowodór, halogenki czy siloksan. Jego receptura została starannie dobrana, aby zapewnić dłuższe okresy między wymianami oleju, zapobiegać tworzeniu się osadów węglowych i lakierów, a także zapewniać bardzo dobre właściwości przeciwzużyciowe i przeciwzatarciowe.
Mobil Pegasus 607 Ultra – funkcje i korzyści
Wyjątkowa stabilność utleniania, odporność na nitrowanie i stabilność termiczna, które pomagają wydłużyć żywotność oleju, czyścić silniki, zmniejszać koszty filtrów i zapobiegać tworzeniu się osadów
Bardzo dobre właściwości przeciwzużyciowe pomagają zmniejszyć zużycie podzespołów silnika, ograniczyć zacieranie się tulei w silnikach gazowych pracujących pod dużym obciążeniem i zapewnić ochronę podczas docierania
Nadzwyczajny system detergentowo-dyspergujący zapewnia ochronę górnych części cylindra i układu rozrządu, czystość silnika i długą żywotność filtra
Zoptymalizowana wartość TBN i rezerwa alkaliczna pomagają chronić gniazda i powierzchnie zaworów w silnikach czterosuwowych, poprawiają wydajność świec zapłonowych i zmniejszają utratę mocy spowodowaną detonacją
Mobil Pegasus 607 Ultra – aplikacje
Silniki zasilane paliwem zawierającym materiały żrące, takie jak THCl (całkowite halogenki organiczne w postaci chlorków), np. gaz wysypiskowy lub gaz z biomasy
Silniki gazowe działające na paliwie zawierającym umiarkowane lub wysokie stężenie siarkowodoru (H2S)
Silniki gazowe czterosuwowe z zapłonem iskrowym o bardzo niskim zużyciu oleju smarującego
Mobil Pegasus 607 Ultra – właściwości i specyfikacje
Stopień
SAE 40
Popiół siarczanowany, % mas., ASTM D874
0,71
Gęstość w temp. 15,6°C, kg/l, ASTM D4052
0,874
Lepkość kinematyczna w temp. 40°C, mm2/s, ASTM D445
115
Całkowita liczba zasadowa, mgKOH/g, ASTM D2896
7.9
Temperatura płynięcia, °C, ASTM D97
-24
Temperatura zapłonu, Cleveland Open Cup, °C, ASTM D92
279
Lepkość kinematyczna w temp. 100°C, mm2/s, ASTM D445